1. Min förebild

1. Min förebild
2. Mina/mina idoler
3. Mina rädslor
4. Min kärlek
5. Mina vänner
6. Min stil
7. Tre saker ni kanske inte visste om mig
8. Min högsta önskan
9. Vad jag vill bli när jag blir stor.
10. Tre bilder på mig ni aldrig sett
Min förebild

Sedan år 2007 har jag haft en och samma förebild.
Hon var nämligen med i idol och kom på andra plats.
Amanda Jenssen. Denna underbara och helt fantastiska människa alltså.
Jenny Amanda Katarina Jenssen (Bengtsson)
föddes 12 September 1988 i Lund.
Amanda sökte in till Idol 2007 där hon slutade på en andra plats i finalen mot Marie Picasso.
Amanda har släppt sex singlar och två album.
Sist var 2009.
Jag tror att anledning till att jag fick Amanda som förebild var nog att hon var annorlunda och
framför allt att hon var sig själv. Hon kom in till Juryn och sjöng. Hon sjunger som en gudinna
och ser ut som en prinsessa. Hon hade en speciell stil som jag fastade för helt och hållet.
Helt underbar är hon. Amanda vågade vara sig själv. Genom att sticka ut med sin udda stil.
Hon tyckte heller inte om att ha skor på scen så i Idol uppträdde hon utan skor.
och jag tycker att det är enormt modigt gjort att våga vara sig själv.
Och jag ser upp till den hår kvinnan till 1000%.
Skulle gärna ha hennes utseende och hennes underbara röst både när hon pratar och sjunger.
Önska jag vågade vara lite mer som henne.
Håret, sminket, kläderna. ALLT! Utan skor på scen. men ändå så vacker.


Hennes första Audition till Idol

Min Favorit heltklart! Barfota är hon också! :D
ja. detta va min förebild.
Har ni någon? och vem i såfall?
/josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0